Friday, November 19, 2010

anak?

ada jiran rumah aku tu, dia marah anak dia. anak dia umur dalam 4 tahun mungkin. dia jerit2 kat anak dia suruh masuk rumah. anak dia nangis2 . anak dia taknak masuk rumah sebab nanti mak dia rotan dia. mak dia dah pegang hanger warna merah tunjuk kat dia sambil jerit2 suruh masuk rumah. last2, mak dia nak kunci pintu bagi anak dia tak dapat masuk rumah. anak dia nangis nangis kat luar rumah suruh mak dia bukak pintu. jiran sebelah dia pulak datang bawak dia masuk rumah. barulah dia nak masuk. lepas dia masuk, mak dia jerit2 marah2 kat dia lagi. dia nangis terus terusan. aku tak sedar bila dia berhenti menangis. apa yg mak dia buat kat dia pun tak taulah.

ok, aku sedih. tak tau kenapa aku cepat sedih owh tgok benda2 macam neh. aku mmg tak boleh tgok bila anak kene marah ke kene pukul ke kene tarik ke dengan mak/ayah dia. serius sedih. aku rasa macam aku pulak yang nak nangis tgok. nak kata trauma, tak. sebab aku masa kecik dulu tak delah kene sampai macamtu. kene tarik telinga jer.. haha. mungkin sebab aku takde adik, so jarang nak tengok budak2 kene marah neh. entah. haha. bila jer aku tengok situasi macam neh, msti aku fikir " kalau aku ade anak nanti, aku tak naklah marah anak aku macamtu. " haha, kononlah. nak jadi ibu misali pulak dah. haha. jangan gelak lah weh. betul. msti terfikir camtu. sebab kesian tgok budak2 kene marah. tapi bila fikir balik, kalau anak tu dah nakal tahap maksimum macam mana? tak kan tak marah ke pukul ke ? kan? macam mana eh?

No comments:

Post a Comment