Friday, April 30, 2010

My Dear DIARY*

kadang-kala kita mempunyai sesuatu yang kita pendamkan..
dan dalam pada masa yang sama, kita tidak dapat berkongsi atau sememangnya tidak ingin berkongsi dengan sesiapa mengenainya.
namun, kita masih memerlukan tempat untuk kita luahkan apa yang kita rahsiakan.
betul?? hmmmm...
kalau anda?? adakah anda luahkan semua perkara, masalah, perasaan atau apa shaja kepada rakan ?? bagaimana pula keluarga? ibu bapa? adik-beradik?
saya tidak merasakan yang mereka akan memahami kita seratus persen.
ditambah lagi dengan perasaan malu terhadap mereka sekiranya kita mendedahkan sesetengah perkara yg tidak sepatutnya kepada mereka.
jadi, bagi saya, lebih baik saya pendam! ya. saya seorang pemendam. bukan PENDEMDAM ok. baca biar jelas. haha.
jadi, saya lebih rela lebih suka lebih tenang sekiranya saya meluahkan perasaan dengan tulisan yang saya lakarkan bersama sahabat rapat iaitu pen serta kertas.
atau dalam bentuk buku iaitu DIARY saya!
dan ianya adlah sama-sekali berbeza dengan luahan kita di BLOG. ramai yang menyatakan blog lah tempat kita melepas semua perasaan kita. yeker??
i don't think so. kerana di "blog'', catatan kita masih boleh dibaca oleh orang lain,kan?
dan mungkin beribu ribu manusia dalam dunia ni yang membaca semua post kita.
ianya sama seperti memberitahu mereka! kan?
oh, ter 'EMO' ?? haha. tiada apa. hanya untuk tatapan sambilan.

- nursyahirasaaidin -




No comments:

Post a Comment